HLOVATE pengkarya terbaek!

it's MALAY time.... no english (-.-')





Alhamdulillah!! kali ni kita cakap melayu okei..kate anak melayu, terjatuh kunci, "Opocot mak ko" jugak yg keluar ye dak? hehe.. ^_~



Baiklah aku dapat satu cerite dari blog, member aku kasi. Tajuk ye 5 tahun 5 bulan. Bende ni dah lame daa, aku just imbas kembali ni.. aku tak baca pun sebab aku sendiri ngah sibuk karang cerita aku sendiri tapi aku tadelaa terlintas nak paparkan dlm blog segale kisah-kisah ala-ala buku yang aku buat..belum lagi kut..dipendekkan cerita, bila "Bibik Medik" aku dah siap dikarang, aku baca la 5 tahun 5 bulan. kebetulan tak kebetulan, main story line cerita ni sejibik macam cerita aku buat yakni Bibik Medik tu. Yangg bezanye, 5 tahun 5 bulan lagi gila tahap kuprum nye best! (sumpah ikhlas puji)








so aku pun macam wondering siapa la author yangg ada kepale sikit lebeh kurang macam aku ni walaupun dia memag pro-terbaeklaa (idea dia leh pulak same dengan aku punya kan) so ak pun macam browse laa dlm mase beberapa bulan ni. then, aku jumpe buku author ni, Aa+Bb karya Hlovate.aku macam tertarik dengan tajuk buku ni. equation! fevret aku kot equation nih! so ak cm belek-belek, skali alhamdulillah Hlovate ni si pengarang 5 tahun 5 bulan. tak pikir panjang lagi memang aku sambar teros, tak kasi can bai..



Semalam, dari pukul 12 mlm sampai la pukul 5.45pagi aku mengkatamkan buku Aa+Bb ni...Ya Allah, speechless aku...BEST tahap melampau. bahasa dia memang sikit pun tak skematikus macam novel-novel lapok yangg meloyakan tekak aku, yang kasi aku menyampah nak baca novel melayu! so bile baca buku-buku karya Hlovate ni, terbuka hati aku baca semula novel-novel melayu dengan syarat, Hlovate punya karya,gee gee..







Buku-buku dia memang laen dari laen, unique, jolly fun to read, superb dan paling kasi aku tabek spring kat author ni, dia boleh selitkan unsur-unsur  keagamaan..kena timing pulak tu. Plus, karya dia mostly pasal doktor/medic, memang laaa kasi aku bertebangan di udaraaaa main2 dgn pelangi...pastu, bukan itu je, buku-buku dia memang kasi maklum kat kita yang author ni the next einstein! semue bende dia tau. bab medik obviously laa kan, pastu bahasa. Bi dia memang mantap laaa, smpai aku pun naik biru mata bace ayat-ayat english dia, pastu ak rase author ni pakar geografi laa..sebab semua nama-nama tempat baik dalam @ luar negara, semua dia tahu. memang detail dan sampai ke tahap aku boleh imagine tempat tu macam mana, hebat tak hebat?? adoiii best nye...






So ak cadangkan engkorang serius pergi baca buku-buku karyanya. dpt ilmu weh.. ilmu kimia, ilmu persahabatan, ilmu bahasa, ilmu kefamilian, ilmu komunikasi, ilmu selamba, ilmu cinta (love lesson),ilmu medik, ilmu pandai bergurau, ilmu karang sajak,ilmu bernyanyi, ilmu dengar lagu, ilmu chatting, ilmu YM, ilmu sms, ilmu jadi bengong dan paling penting...ilmu keagamaan.buku-buku dia penuh dengan messages yg aku jamin 100% kalau tak banyak sikit akan ubah idop anda..or ubah filosofi anda okeh..so silaa laaa baca..xrugi..aku sangat teruja..bahagia..riang ria.. [^_^]



buku kawan baik saya. 
-dorky-

Comments

Popular Posts