cerita tentang kawan



Assalamualaikum


"Kita ditakdir bersama riang gelak ketawa
tangan menggenggam mesra melangkah ceria
indahnya suasana terbayang di mata
senyummu seindah suria
hidup lebih bermakna
LOVE dikongsi bersama UMPH! jelas terasa..."


1) Aku world war 3 ngan ibu smalam..huhu..ampun bu..
nak kate salah aku, yelah kot..syurga bwh telapak kaki ibu (ngaku je...huhu) neway, skg da okei, 0-0, da bleh soping sesame.okei la kot..hihi... ala, aku ngn ibu mmg takle dekat.bile jauh rindu pulak..susah2...ni le padah muke srupe..mwaahaha


2)tadi pas byr yuran kt bank islam (alhamdulillah da settle) gi mydin.. beli kasut lawa gile rm 29.90 dan wallet (ye, bukan purse, aku benci purse!) levi's, ciplaknye kot sbb harge rm 25.00..leather lak tu..wallahualam kulit ape, tp harap2 bkn miss piggy nye laa..ak tnye tokeh ye kate tatau, tp ye muslim..so insya Allah kulit lombu. ^_^


3)berat smakin +++. oh my prada! haha.... sem 2 naek..ni cuti sem bertambah2..pening aku..... camne nak wat ni..takpe, aku bet, t da masuk UiTM, grenti byk keje, stress, dan no more leasure time, dapor pun takde, so hopefully berat akan - - - la, yakin boleh! (slalu nekad nak kuruskan bdn, tp maken naek jew! ape daaa)


4)sangat suke dekat acapella...terbaek... human abilities are splendid! boleh wat sounds produced by musics instruments with our freaking mouths(tongue!!!!) gilelaa, terbaek wa cakap lu.. one of d acapella groups is RedSoul..korea mali maa...sedap... terbaek! try ngk eh. ^_^


5) sepatotnye, Inche Aidil, Fathil, Azim, Lukman akan berangkat ke tanah lahir aku-MELAKE sok nak men bowling sesame, malangnye, masing2 busy dan takpat datang...lukman kne campak lak pulak..adoi....baru ingt nak say goodbye kat depa.......waaa... tp tape, ade umo insya Allah mesti jumpenye..kan?


So to my DEAREST frens- Aidil, fatel, ajim, man, aku rase cam nak tumbuk je korang sekor2 sampai perot Aidil kempis, sampai jambang fatel tercabut, sampai mata ajim beso, sampai lukman ilang demam,(kahkahkah) tp sbb aku ni gadis mlayu terakhir dan lembut orangnye, so aku pasrah jele..haha... syg korang sekor2.. dan, belajar la sungguh2 ye.jgn lupekan jagong yg kepoh ni. take care sweeties!
(hrp2 laa depa bace kate2 indah aku ni, amin)


so plan aku esok, ngk wayang ngn girlfren aku mrangkap bespren aku, dak pija. insya Allah, klu takde aral mlintang. ngk movie sherlock holmes, shopping sket2, pastu klu ade mse men bowling..


aku sbnrnye takod nak plan2 ni, sbb lazimnye bile aku plan sungguh2, gerenti smue tak jadi..pelik tol..tp bile aku tak plan atau ala kadar je plan, smue menjadi..peh, sabo jele...hehe
neway, aku masih planning. yele kita merancang, Allah yang tentukan...so aku takkan berhenti plan dan mengharap!


6) Aku tertanye2, adekah orng yg cetek ilmu ttg agame tak boleh ckp psl agame.ckp disini bknle kasi usrah/tarbiah/fatwa kt orang ramai, tp kasi opinion dan luah isi hati ttg agame & kepercayaan yg tersemat di dada. tak boleh ke?
  a) kalau org tu tak pakai tudung, pastu dia ckp2 psl hadith,kisah2 tauladan, so adekah dia tak layak wat gitu? hanye org yg bertudung labuh je yg layak?
 b)Perempuan yg baek utk lelaki yg baek, dan perempuan yg jahat utk lelaki yg jahat. tp ade kan kes, pompuan tu kurang baek, tp kawen ngn lelaki yg budiman.dat guy changes her. so camne??


ade sorang member aku ni tanye aku, aku ni suke lelaki jenis camne?
aku cakap le, aku suke lelaki baik, hensem (cam brad pitt, haha), solat tak pnh tinggal, kelako, smart, ngaji terbaek, ilmu agame nye tinggi, kire ala2 fahri dlm ayat2 cinte tu la.cume fahri tu down to earth sgt, aku suke laki yg self-esteem.
pastu, nak tau ape member aku tu cakap ape?


"Kalau wajah kau tak secantik Zulaika, jangan kau dambakan lelaki sekacak Yusuff
Kalau akhlak kau tak seindah Khadijah, jangan kau dambakan lelaki semulia Muhammad s.a.w"


aku rase mcm kene tampo je pas bace ayat ye ni..terase bai..yela, aku ni tak cantik mane. PANG! sekali.. pastu akhlak lagilaa...masya Allah..takde le aku jahil/sesat tp dose tu keliling pinggangla jugak.. sekali lagi PANG! kali ni kuat punye..so agak putus ase jugak aku dgr kata2 ikhlas member aku ni... tetapi pastu aku dpt ilham..
aku reply kat dia..


"Sebab aku nak wajah secantik Zulaika lah, aku dambakan lelaki sekacak Yusuff,
Sebab aku nak akhlak seindah Khadijah lah, aku dambakan lelaki semulia Muhammad s.a.w...."


kawan aku tu diam kejap... pastu dia balas..
"aku doakan kau bertemu dgn si dia yg kau impikan.. :) "


aku tersenyum. (dalam hati aku mengaminkan doanye) ^_^


7) aku rindu kawan-kawan aku semua....habes semua gambo2 lame aku belek..adoi..huhu..harap2 smpai da branak pinak t kite smue still contact ye, tamo sombong2 ni, sepok karang! oit jomle jumpa semua sekali!!!! miss ya all..

Comments

  1. hemm... touching sgt lar ko nie...
    x dapek eden nak kato, nasib menaip bley..
    anyway, gud luck 4 everytin...
    huhhu.... sedey wOOooo..
    "(~___~)"

    ReplyDelete
  2. farah! i dunno u have a blog... i found this at fiza's blog ^_^

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts