hantai o kakinasai..waaaa...

Months went by yet literally we hadn't realize things that happened around us. Pity, yeah...
There's a story actually.A tale that I found it funny and ridiculous. here we go...
Recently, during one of the lectures, my friend and I discussed about world map which is so related to the lecture that day, but probably we'd discussed it a bit loud,so we might'd pissed off this one big-huge guy.


He shhhh us til' one time, I turned my head to him. He shhhh again, now with his middle finger pointing towards me.what the fish~


Haaa, rakan-rakan, tingkah-laku sebegini laa yang merosakkan nama baik orang Melayu tau tak. Dah la aku ni lady-like, lagi mahu berkasar secara berlebihan..ada adabnya untuk menegur orang wahai sang jejaka.Tak perlu nak tunjuk middle finger tu. aku tahu anda ada menatang tu, tak perlu nak hebahkan.tunjukkan bukti.


Ketika itu, aku speechless sebenarnya. Rasa macam nak bangun, pergi kat mamat tu, terajang muka dia sambil patahkan middle finger dia tu.tapi semua tu imaginasi semata laa.. nasib baik ketika itu  Prof sedang seronok berbicara..Jadi aku abaikan aje.kira macam tak hormat majlis ilmu la pulak nanti.


Kemudian, satu hari berikutnya, aku dan rakan-rakan ke library di mana terdapat bilik kebal. selesai saja berstadi di situ, kami pun mahu beredar. sebaik keluar dari bilik kebal itu, aku menutup pintu bilik kebal itu dengan sopan dan hati-hati. maklumlah,orang sedang stadi..
Aku mendongak. di depan aku, mamat big-huge thing tu tengah tenung tajam slek kat aku. agaknya kalau keluar lazer dari mata di macam cyklop tu, daa lama dia lazer haku. member-member dia turut cuba nak mengpsiko aku dan rakan-rakan dengan merenung slek kami secara serentak.waaah,psikonya!


aku memandang mereka sekejap sebab terkejut tengok renungan yang tak berapa nak mencairkan hati mereka itu, sebelum aku pun berlalu pergi.


Sebenarnya, apa masalah anda der? Nak pandang-pandang slek kat orang. Tunjuk middle finger kat orang. adakah anda seorang saja ada mata untuk pandang memandang, jeling menjeling? adakah anda seorang saja ada middle finger untuk ditunjuk kat orang?
aku boleh terima kalau aku memekak dalam kuliah sebab perkara-perkara hentai, kemudian anda nak sound aku, ye, itu aku boleh terima.
ini dahlah aku diskusi pasal ilmu weh, dan-dan anda nak tunjuk hero.tak kelakar weh.


Ginilah, anda jaga kehidupan anda sendiri, aku jaga life aku sendiri. Kalau anda tak puas hati sebab aku selalu jawab, bagi respon atau tanya soalan dalam kuliah, anda rasa aku ni macam minah suka show off or what so ever, anda menyampah dengan aku, suka hati la. tak ganggu hidup aku pun. cuma, sudah-sudahlah tu nak emo, tunjuk badang kat kami. tak hensem pun. okay?
sudah-sudahlaa tu. it's super irritating ok. let it go.


akhir kata, marilah kami berstadi dengan aman sentosanya ya.


akiramenaide kudasai.

jaga diri kalian.

Comments

Popular Posts